2008. augusztus 22., péntek

Apollo Tyres - Mások tollával

Hagyjuk a hivatalos sajtót, tekerjünk át néhány blogot arról, miként vélekedik a Nép Szava az Apollo-kudarcról:

Hogyan hamisítsunk photoshoppal szörnyű képeket Gyöngyös levegőszennyezéséről? Először is, végy egy viharos-felhős fotót a Mátrai Erőműről, húzd rá a kontrasztot, majd tégy mellé még egy borús időben ellőtt, ködös Sár-hegyi várospanorámát. Így operál a Vastagbőr-blog, gondolom, Pestről, valami szép, légkondis irodából nyomja az okostojás, de hát nyilván nem ő él itt, neki mindegy, csak egy sztori. Persze az Index főoldalán, jajistenem.

Aztán idézet innen:

Egy látó ember véleménye:

1. Az indiai cég 2008. januárra tervezte a televásárlási szándékszerződés aláírását.
Ezt a gondot sikerült 2008. májusára megoldani.
2. Miért nincs még telek?
AZért mert az "ipari parkot" egy keskenynyomtávú szekér út köti az autópályához. A gumigyártás alapanyag-igényes amit oda kell szállítani... a terméket meg elszállítani.
Saját bevallásuk szerint a város ennek kialakítását most kezdi a meglévő "ipari park" tagokkal egyeztetni.
Micsoda áldatlan állapotok.... se út, se vasút, azaz minden van csak sok egyeztetést igényel.
A telek kialakítás kb fél év, rendezési terv +fél. Közlekedés kb 2 év (tervekkel meg egyebekkel)
Ha tényleg akar valamit a városvezetés akkor párhuzamosan kb 2 év alatt LESZ telek.
Ha már van telek és a CÉG elhiszi, hogy lesz is, akkor ezzel párhuzamos terveztet. Környezti hatástanulmány stb stb.
A legjobb esetben is kb 3,5 év múlva fog az első abroncs kigördülni.
Nem tudom, hogy komolyan gondolták-e ezt a beruházást, de kb egy tucat ipari parkban ugyanennyi pénzért 1,5 év múlva termelhetne...
Felmerül a gyanú, hogy ez csak kamu-gumigyár volt, a kérdés, hogy a CÉG tudta-e, hogy megvezetik vagy csak most jött rá és próbál politikai alapon visszakozni.

Egy másik nézőpont:

A város büszkén hirdeti, hogy sikerült elűzni a gonosz Apollo Tyres-t, aki gumigyárat akart építeni a városban csekély 200 millió euróból. A vállalat feladta, és ugyan még kutatnak magyar helyszínek után, immáron újra szóba került, hogy mégsem nálunk épül meg az üzem. Így, a becslések szerint a közvetlenül 1500, közvetve 3000 embernek munkát adó üzem talán valamelyik északi szomszédunk munkaerőpiaci gondjait fogja segíteni. A gyöngyösiek olyannyira határozottak, hogy mindaddig folytatják a népszavazási előkészületeket az üzem ellen, amíg ki nem derül véglegesen, hogy nem épül meg ott.
Hagyjuk ezt a jobb-bal oldali ellenállást, kit érdekel a demagóg duma akármelyik oldalról is jön? Az ország érdekét nézzük! Magyarázd meg most, és öt év múlva annak az 1500-2000 családnak, akik jobban élhettek volna évtizedeken keresztül, hogy az ál-nemzetieskedő, ál-civil, ál-környezetvédő hozzáállás mennyire volt kifizetődő.

Miért van az, hogy más országokban, ahol nálunk nagyságrendekkel jobban odafigyelnek valóban (és nem csak ilyen gagyi civilszervezetek szintjén) a környezetvédelemre, ott jól működnek a dolgok?
A gagyi ál-környezetvédőknek meg azt üzenem, hogy szeretném, ha ezentúl valóban tennének is a környezetvédelemért..
Kíváncsi lennék arra, hogy vajon a mindennapi életükben mennyire foglalkoznak a környezettudatossággal.. Lúzer banda.

Ez is egy jó meglátás:

Mi van szerintem a háttérben? Persze, hogy a politika!
Annak idején Gyurcsány nem bírta ki, oda kellett pofátlankodnia, mintha az ő eredménye volna az egész. Pedig nem.
Több sem kellett a helyi Fidesznek, rögtön megtalálták ezeket a környezetvédelmi okokat, és népszavazást kezdeményeztek, hogy megcsáklyázzák, nehogy már Gyurcsánynak valami sikerüljön!
Az, hogy egyúttal munkahelyek sem létesülnek, mindegy.

Jól megérdemlik ezek egymást: az egyik állandóan mások érdemeivel akar villogni, mivel sajátja nincsen, és sosem volt. A másiknak meg mindent megér, ha akadályt gördíthet az egyik elé.

Végül egy kisváros, a 40-50 egyike, akik már bejelentkeztek a beruházásért. Kalocsa:

Az országban megindult a különböző települések között a verseny az Apollo Tyers magyarországi beruházásáért és egyre több város kapcsolódik be. Ez ellensúlyozza a külföldi befektető ellenes képet és megmutatja, hogy vannak az országban reálisan gondolkodó és a városuk érdekeit szem előtt tartó önkormányzatok. Jelenleg 27 önkormányzat van versenyben és állami szinten is támogatják a gyár itt tartását. Ezen önkormányzatok közül az egyik a mi kisvárosunké.

Miért lenne jó Kalocsának, ha az indiai cég idetelepülne? Az ÁFSZ májusi adatai szerint Kalocsán a regisztrált munkanélküliek száma 982 fő. A gyár első körben kilencszáz, második körben hatszáz munkahelyet hozna létre, összesen ezerötszázat. Ez jelentősen csökkentené a városi és környékbeli munkanélküliséget, másrészt a cég által fizetett adók nagy része itt maradna, ami megint csak nem elhanyagolható tényező. Nagy valószínűséggel lendítene a vegetáló szakképzésen is amennyiben a cég, mint a Mercedes Kecskeméten, támogatná a profiljába vágó szakmunkások képzését. Persze meg kell küzdenünk a többi várossal, nyerni csak úgy tudunk, ha megfelelő feltételeket tudunk nyújtani és megfelelő lobby-erővel rendelkezünk. Mellettünk szólhat a jó infsratruktúrális körülményekkel rendelkező ipari park megléte, hisz mind szárazföldön, mind vízen, mind a levegőből is jól megközelíthető. A megfelelő lobby-erő kérdése ennél bonyolultabb kérdés. Ehhez minden városi politikai oldal olyan nagymérvű összefogására van szükség, amire itt már réges-régen nem volt példa. Itt lenne az ideje elkezdeni, mivel a város jól felfogott érdeke azt diktálja, hogy fejlődnünk kell és ezért mindent meg kell tenni.



Nincsenek megjegyzések: