2009. augusztus 31., hétfő

Ördögtől való való

Az elmúlt hétvégén ismét értékes (szabad)időt vesztegettem egy, a nullához alulról tendáló érdeklődést generáló rendezvény előre megfontolt szándékú ajnározásával. Aztán belémbújt a kisördög - mely addigra jól összehányta egy kis piros vederbe bennem az azon a héten összehomokozott rossz tapasztalatokat - és magamban, milyenek is városunk dicső rendezvény-szervezési módszerei így a válság közepén, az orbitális konkurenciát teremtő Budapesttől alig 80 kilométerre. Azaz némi versenyhelyzetben. Barokk körmondat vége, stop.

Szóval figyeltem, ahogy három egymásjóismerőse nagyokat falatoz a műanyag edénykéjéből, s agyaltam rajta, hogy na, vajon kinek szólhat az ételkóstolás eme fennkölt formája. Ott, a félhomályos aulában, csendben, diszkréten, nyilván úgy, hogy az elköltött pályázati pénzt már le lehessen igazolni, de azért kívülállót mégse vonzzon, mert túl sok lesz a mosogatnivaló. Néztem, hogy kanalaz a történész, aki - hogyismondjam - gazdagította néhány fehér folttal városunk történetírását, meg némi veressel is, de megint csak a kisördög szól belőlem. Se egy megnyitó, se egy ember, hogy kérem itten van valami, jöjjenek közelebb. Semmi.

Nem jöttem rá, mire jó ez így. Ha közönségnek szándékozták mutogatni a mutogatnivalójukat, azt előbb meg kellett volna invitálni. Ha egymásnak, akkor meg nem kell közösségi rendezvénynek álcázni - mondta volt bennem legbelül az a csúf kisördög. El is határolódtam tőle gyorsba', s olvasgatni kezdtem nagyhírű, legendás fesztiválunk fizetett köszi-nyilvánítását a 'Piacban, melyből évek óta hagyományosan kimarad az, amit máshol - külön említve - médiatámogatóknak hívnak a másholi szervezők. Most sem volt másképp, mert hát biztosan a szájhagyomány tudósított a - mondom - nagyhírű, legendás eseményről. -mondotta bennem az a szemét kisördög, hogy a villája állna a hátamba, hogy ilyet mer velem gondoltatni, no.

És közben tovább forgattam az egyik barátomtól kapott kiállítás-megnyitós meghívót, melyet egy - még napokig zárva lévő - másik kultúrintézménybe hirdettek meg, melynek weboldalán amúgy egy árva szó sincs az eseményről, rendezőként, helyszínként. És nincs címe sem a tárlatnak, a kiállítás témájának megjelölése is hiányzott, s persze az sem szerepelt a papíroson, hogy szegény - ismeretlen - művész ismeretlen tárgyú tárlata ugyan meddig látható a kisvárosban, hátha valaki arra téved. S hogy amúgy sem tudott senki - eme gerillakampánynak is vacak - promóció után a dologról, - még a hírvivők sem - az talán megint csak a kisördög hibája.

És visszagondoltam a többi érdekességre is, de esküszöm, nincs energiám részletezni, mert nekikeseredem. Azon, hogy miért kell a logikán spórolni...

..::efzé::..

Nincsenek megjegyzések: